skip to Main Content

WOD Svart

Våra pass där wod står för Workout Of the Day. Som namnet antyder då skiftar denna dagligen. Dagens pass är noggrant planerade och strukturerade så att du ska få bästa möjliga utveckling och träning varje dag. Passen börjar alltid med en gemensam uppvärmning. Därefter följer olika delar som teknik/styrkedel och passet avslutas med själva wod:en.

Boxercise

Träningsform som kombinerar övningar från kampsport med vanliga styrke och konditionsövningar. En effektiv styrke/kondition/balans och smidighet. Man jobbar två och två i passet.

Förutom de fysiska fördelarna höjs även koncentrationsförmågan under ett träningspass.

3D Träning

Passet är utformat efter hur vår kropp fungerar och är uppbyggd. Med 3D tankeprocessen använder vi kroppen och utmanar den att bli bättre förberedd såväl i vardagens sysslor som i vår övriga träning. Rörelseglädje till max.

Vi använder vår egna kropp som redskap men även andra vikter till motstånd. Vi jobbar givetvis på P9 mattan men även utanför den.

Tryck på överskriften och läs mer om 3D

Idrottsmax

Vi hjälper idrottare/klubbar att maximera sina prestation och samtidigt hålla sig skadefri. Vi utgår från idrottens kravbild och den moderna träningsprinciperna för att skapa ett maximalt upplägg.

Via rörelseanalyser, fystester och önskade målsättning lägger vi upp en periodisering och programmering för idrotten. Tänk på att du skall inte bli bra i gymmet utan i idrotten!

Manuell Terapi

SWETEC erbjuder mottagning för idrottsskador, behandling av rygg-, nack- och ledbesvär, massage, men också rörelseanalyser i förebyggande syfte eller för att hitta orsaken till symtom/skador.

Vi är uppdaterade och vidareutbildade inom den senaste forskningen och 3D-funktion, idrottsmedicin och effektiva rehabprinciper.

WOD INTERVALL BLÅ/RÖD

Intervallträning i med ner/uppvärmning i grupp med olika övningar som utvecklar din rörlighet, balans, styrka samt kondition i en härlig mix, utövas i både Sal 1 och 2.

BLÅ – SPINNING INTERVALL, RÖD – HÖGINTENSIV INTERVALL

Pulsmätning – pulsnivåer på 83-95%.

Kids/Junior

Barn och ungdoms träning bygger på funktionell fitness konceptet som är konditions och styrkepass anpassat för barn med lek, rörelse för ungdomar från åldern 6 – 14. Barnen/ungdomarna delas in i olika åldersgrupper KIDS – JUNIOR. Fokus lägg på säker träning och självklart på tekniken. Vi klättrar, hoppar, drar, springer, kastar, kryper och andra roliga övningar.

PT – Träning

Personlig träning skall handla om att se varje klients unika förutsättningar, behov och mål – och handplocka övningar utifrån detta. Det är inte mängden övningar som gör skillnaden, utan urvalet. Träningsfilosofi utgår från kroppens rörelsemönster och detta genomsyrar programdesignen med 3D-övningar.

Upplägget startar med ett samtal, ditt behov och där efter en rörelseanalys. Investera i ditt liv med omsorg.

Spa & Relax

Varva ner i vår Relax avdelning och låt vår personal ta hand om er. Vi tar emot enskilda personer och grupper. Relaxavdelning är för både medlemmar eller icke medlemmar, vi en bubbelpool för 4 personer, infrabastu för 6 pers och 6 sittplatser med en bar med 2 platser.

Så unna dig lite lyx i tillvaron, kanske kombinerat med träning.

Back To Top