WOD 11 okt

WOD 11 okt

WOD 1 - 5 min * Knee to elbows WOD 2 - 3 varv av: 20 Wall balls (10/8 kg) 20 Sumo Deadlift (Rx 40/30 kg) 20 Box Jumps 20 Push Press (40-20 kg) 20 Burpees To be good, work fore it!Läs mer
MÅNADSMEDLEM

MÅNADSMEDLEM

Månadsmedlem Vi tar upp detta igen med månadens medlem, vi tar statistiken varje månad ser vem som tränar mest på gymmet och kommer få en premie för detta. Viktigt att ni loggar in er vid varje tillfälle så det kommer med. Startade nu från 1 oktober, så träna, träna.... Vi synsLäs mer
NYBÖRJAR KURS!

NYBÖRJAR KURS!

Medlemmarna ökar och efterfrågan! När man börjar träna POWERFIT/FUNCTIONELL FITNESS så kan det vara en ny värld för många, man tycker det är jätte roligt men många uttryck, regler och tekniker i träningen/passen. Man vill bli säkrare och få ut mest av sin träning tex samt att säkert många inte vågar prova för det ser svårt ut och vältränade atleter. Men så är det inte, POWERFIT är för alla oavsett tränings kunskap och nivå. Därför startar vi på onsdagar 16:45 - 17:45 ett pass för ALLA. Vi har genomgång, man får testa på…Läs mer
WOD 19:15

WOD 19:15

A) Benböj/Squats    8-8-8-8-8 B) 20 Marklyft (60/40) 1 varv löpning 20 KBS (28/20) 1 varv löpning 20 OH Squats (30/20) 1 varv löpning 20 Burpees 1 varv löpning 20 Pullups 1 varv löpning 20 Boxhopp 1 varv löpning 20 Scuats Cleans (40/30) 1 varv löpningLäs mer
BALANSEN I LIVET!

BALANSEN I LIVET!

Hög intensiv träning påverkar tar mycket energi! Ibland får vi höra medlemmar säga att "idag kändes det tungt" och frågar man lite så märker vi ofta att man har ätit dåligt. Vår träning påverkar kroppen ganska mycket och kroppen behöver ta mycket energi ur era depåer, så har man inte rätt balans i energin depån så tar tanken slut helt enkelt. Vår dietist Stina har haft föreläsningar om detta och att man skall tex äta ca 2 timmar innan träningen för få bästa möjlighet av träningen och minska risken för skador. ÄTA -…Läs mer