WOD 19:15

WOD 19:15

A) Benböj/Squats    8-8-8-8-8 B) 20 Marklyft (60/40) 1 varv löpning 20 KBS (28/20) 1 varv löpning 20 OH Squats (30/20) 1 varv löpning 20 Burpees 1 varv löpning 20 Pullups 1 varv löpning 20 Boxhopp 1 varv löpning 20 Scuats Cleans (40/30) 1 varv löpningLäs mer
BALANSEN I LIVET!

BALANSEN I LIVET!

Hög intensiv träning påverkar tar mycket energi! Ibland får vi höra medlemmar säga att "idag kändes det tungt" och frågar man lite så märker vi ofta att man har ätit dåligt. Vår träning påverkar kroppen ganska mycket och kroppen behöver ta mycket energi ur era depåer, så har man inte rätt balans i energin depån så tar tanken slut helt enkelt. Vår dietist Stina har haft föreläsningar om detta och att man skall tex äta ca 2 timmar innan träningen för få bästa möjlighet av träningen och minska risken för skador. ÄTA -…Läs mer
SKEPPARSLÖV IF

SKEPPARSLÖV IF

SKEPPARSLÖVS IF topplag i Div.7 Nordöstra Idag har Skepparslövs IF bokat FUNKTIONELL TRÄNING FÖR IDROTTSGRUPP för att köra försäsongsträning på SWETEC. Hoppas vi att det går bra avslutande delan så man tar steget upp. Välkomna!Läs mer
Öka muskelvävnadens kvalité

Öka muskelvävnadens kvalité

Foamroller! På SWETEC har vi olika foamroller som är ett bra redskap att skapa mer rörlighet, bättre cirkulation och därmed bra återhämtning. Detta kan göras via foamroller eller olika bollar (tennis). Bra att starta och avsluta en träning, men vad påverkar formroller? Fascian! Vad är fascia? Fascia/bindvävnad/Connective Tissues är några namn på detta. Fascian är ett nätverk av spindelnät som finns över hela kroppen. Består av fiberprotein som heter kollagen som är starkt som STÅL men även 70% vatten och ger stadga och kopplar samman muskler, ben, senor och organ. Många rörlighetsbegränsningar och skador…Läs mer
CLASSIC – PARWOD

CLASSIC – PARWOD

WOD 1 Amrap 16 min. I par om två – en jobbar, en vilar; 5 Burpees 1 KB Swing 24/16 kg 1 Boxhopp 60/40 cm 5 Burpees 2 KB Swing 24/16 kg 2 Boxhopp 60/40 cm osv… WOD 2 Amrap 16 min . I par om två – en jobbar, en vilar; 6 Wallballs 6 Pullups 6 Armhävningar 18 Double-unders/36 HRSLäs mer