WOD 24/5

WOD 24/5

 WOD Metcon/Strength: Konditionsröjande och styrke träning med vila som håller flåset uppe och förbränningen hög. A. Fore time 5 min. * 450 m Run/max rep HSPU, Alt. Wall Climb VILA 1 min B. AMRAP 5 MIN * Hantelburpees Box Step-up (60/40) Alt. KB Box Step-up VILA 1 min C. AMRAP 5 MIN * 5 strikt Pullups alt. 5 Pull-ups (ej band) * 5 Hantel Thrusters VILA 1 min D. AMRAP 10 min * 30 DU/60 HR * 10 jumping Lunges (Bredda) * 10 TTB * 10 V-UP * 10 Tuck UpLäs mer
TESTAR NYTT REDSKAP!

TESTAR NYTT REDSKAP!

SWETEC har beställt en Strength GHD bänken. Med detta redskap kan du träna ryggen, baksida, rumpa samt göra sit - ups på olika sätt. Bra redskap för idrottare i olika idrotter också för bl.a stärka hamstrings för förebygga av skador. Den hjälper också till att stabilisera höfterna och hålla din ryggrad i rätt position så att din hållning är fortsatt stark och stabil i träningen. GHD kommer nästa vecka.Läs mer
Lilla ordlistan – Språket

Lilla ordlistan – Språket

På anläggningen är det många olika fraser och ord som man inte alltid förstår. Amrap, rx och metcon? Inom vår träningsform finns det många återkommande interna uttryck och ord. Här hittar du många uttryck från bl.a Crossfiten för att träningen influeras från  funktionell träning, lilla ordlistan kan hjälper dig att förstå språket vid genomgångar. Kolla pdf filen och läs så blir det lättare ibland.Läs mer
Wod 22/5

Wod 22/5

Skill/Strength: KB /DB Clean Metcon: Max reps: 1 min DB Snatch 2 min Toes to bar 3 min Lunges 4 min DB Clean 150 m Run m DB 15 s. vila mellan 1 min KB Globet Squats 2 min KTE 3 min Kb-Swing (Ryska) 4 min KB Clean 150 m Run m KB Check-out: StretchLäs mer
TIDER VECKA 21

TIDER VECKA 21

ÄNDRADE TIDER VECKA 21! På torsdag och fredag är det andra tider på gymet pågrund av klämdag bl.a se på schemat i bokningen. Så har du inte TAGGAT IN, gör det omgående så du har möjlighet att träna OPEN när du vill. Kontakta Dagge omgående och träna när du vill.... Välkomna!  Läs mer
  • 1
  • 2